zupa-i-danie-na-varomie

Zupa jarzynowa i danie na Varomie, czyli zdrowy obiad w 25 minut!

zupa-varoma-info
Zupa jarzynowa i drugie danie na Varomie czyli pyszne danie w 25 minut

Ocena przepisu: ⭐⭐⭐⭐⭐

Zupa jarzynowa i danie na Varomie nie bez powodu są tak lubiane zarówno wśród moich Thermomixowych Klientów, jak i u mnie w domu. Po pierwsze wystarczy tylko 25 minut, aby przygotować pełny obiad – zupę i drugie danie. Po drugie potrawa przygotowywana jest całkowicie „na parze”, dzięki czemu nie jest tłusta, a co najważniejsze nie pozbawiamy jej cennych składników odżywczych, które podczas długiego gotowania czy moczenia w wodzie „giną”. Dlatego, jeśli zależy Ci na prostym i smacznym przepisie na jarzynową i danie drugie, czytaj dalej. Przepis, składniki i podpowiedzi znajdziesz w dalszej części artykułu. Zapraszam ❤️

Danie na Varomie i zupa jarzynowa – lista składników

Przechodząc do konkretów, poniżej znajdziesz dokładną rozpiskę ze składnikami, dzięki, którym w kilka chwil przygotujesz opisywane, zdrowe danie za pomocą Thermomix i przystawki Varoma 🥰

Lista składników na zupę:

  • cebula 80 g
  • czosnek ząbek 1 sztuka
  • połowa średniej wielkości pomidora lub 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • czerwona papryka bez gniazd nasiennych 120 g
  • brokuł 120 g
  • domowa kostka rosołowa 1 łyżeczka lub 1 klasyczna kostka bulionu drobiowego
  • letnia woda 750 ml
  • sól 1 łyżeczka
  • pieprz czarny mielony 1 szczypta
  • drobny makaron o czasie gotowania min. 12 minut (kokardki, muszelki)

Lista składników na danie na Varomie:

  • filet z piersi kurczaka, bez skóry pokrojony w plastry 1 sztuka
  • przyprawa do kurczaka, może być ta z Cookidoo TM6 – przyprawa uniwersalna
  • oliwa z oliwek 2×25 g
  • warzywa świeże w kawałkach 200 g (pieczarki, papryka, cukinia) lub mrożone mieszane 400 g
  • śmietana kwaśna 12% tłuszczu 2 łyżki
Pyszne i szybkie danie na parze Thermomix

Przygotowanie: zupa jarzynowa i danie – wystarczy 25 minut!

Jeśli składniki masz już przygotowane dobrze jest jeszcze zadbać o półmisek, w którym zamarynujesz kurczaka.

Poniżej znajdziesz krok po kroku, jak dokładnie przygotować potrawę 2 w 1, czyli zupę jarzynową i danie na Varomie.

krok I. kurczaka umyj oraz opraw, pokrój go na paski o szerokości ok. 4 cm, a następnie włóż go do przygotowanego półmiska, obsyp przyprawą TM, polej oliwą, rozprowadź mieszankę po całości kurczaka i odstaw do lodówki na przynajmniej 1 godzinę

krok II. do Thermomix dodaj cebulę w mniejszych kawałkach oraz czosnek – obr. 5 | 2 sek.

krok III. dodaj oliwę do misy TM6 i włącz duszenie – obr. 1 | 120 st. C | 2 min.

krok IV. dodaj połówkę pomidora oraz paprykę, rozdrobnij warzywa – obr. 5 | 3 sek.

krok V. dodaj kawałki brokuła, koncentrat bulionu drobiowego, wodę, sól, pieprz, makaron

krok VI. nałóż część dolną przystawki Varoma i ułóż na niej kawałeczki kurczaka

krok VII. włóż wkład Varoma, połóż na nim warzywa i włącz gotowanie na parze – obr 1 | Varoma | 20 min.

krok. VIII. ściągnij przystawkę Varoma, a mięso wraz z warzywami przełóż na talerze, zupę przelej do miseczek (w TM pozostaw 150 g zupy!)

krok IX. do pozostałej zupy, dodaj śmietankę, zmiksuj – obr. od 4 do 8 (stopniowo zwiększając je) | 30 sek.

krok X. polej mięso sosem i Voila!

Dania są już gotowe do jedzenia, smacznego! ❤️

Danie, obiad na parze TM6
Kurczak na parze Thermomix z warzywami

Wartości odżywcze dania wykonanego w TM + Varoma

Jeśli na co dzień zwracasz uwagę na kalorie i lubisz podejście – #wiemcojem to nic się nie martw. Przedstawione danie w 1 porcji ma tylko 283 kcal, a w całości to ok. 1132 kcal, w tym białko 28.1 g, węglowodany 29.1 g i tłuszcze 8.5 g.

Drugie danie i zupa jarzynowa - szybko z Thermomix TM6

Obróbka cieplna – to warto wiedzieć, czyli czego nie lubią witaminy

🥕🍅🍆🥦🧅

Często słyszymy, że gotowanie na parze jest zdrowe, najlepsze„. Jednak właściwie dlaczego, co powoduje, że taka forma przygotowania dań jest lepsza od innych? Niekorzystny wpływ na składniki odżywcze wywiera: długotrwałe gotowanie np. warzyw, smażenie ale także ich obieranie, rozdrabnianie, długie namaczanie, a nawet ekspozycja na światło.

Zbyt wysoka temperatura negatywnie oddziałuje na witaminy, które zostają pod jej wpływem zniszczone, “wypłukane”, np. zbyt wysoka temperatura powoduje utratę witaminy C i potasu. Z tego powodu warto, jak najczęściej przygotowywać dania za pomocą pary, jednak należy pamiętać i wdrożyć kilka dobrych nawyków związanych z gotowaniem na parze, tj:

  • zaleca się gotowanie stopniowe, tzn. produkty, które wymagają dłuższego czasu gotowania powinny zostać dodane do gotowania w pierwszej kolejności, a dopiero później te produkty, które do ugotowania wymagają mniej czasu
  • warzywa i owoce dobrze jest przygotować w jak najmniejszej ilości wody przez jak najkrótszy potrzebny czas
  • urządzenie do gotowania na parze należy przykryć przykrywką, dzięki czemu mniej powietrza dostaje się do potrawy 

! wyjątkiem są warzywa kapustne, przykrywamy je tylko do momentu ich zagotowania

A Ty co przygotowujesz na parze? Może masz jakieś ciekawe pomysły i inspiracje na dania przygotowane właśnie taką formą. Podziel się i #inspiruj!

A teraz życzę Ci wszystkiego najsmaczniejszego i do usłyszenia! 👩‍🍳👩‍🍳

Zupa jarzynowa z TM6

banany beza biała czekolada chałka chałka z kruszonką chleb chleb pszenny cytryny czekolada deser dobre gotowanie domowa piekarnia drożdże drugie danie Firend gotowanie na parze kostka rosołowa magiczny garnek miód napój napój pomarańczowo-cytrynowy orzeźwienie placuszki bananowe pomarańcze Przedstawiciel Handlowy Thermomix przyprawy pyszności szybkie gotowanie szybki przepis słodkie śniadanie thermomix Thermomix Friend TMF truskawki Varoma Wielkanoc witamina C zakwas na żur zdrowo zdrowy przepis zupa zupa i danie na Varomie łatwy przepis śniadanie żurek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *